Avietiniai, žemuoginiai arba vyšniniai torčiukai ir pusdienis Rygoje

Visuomet atostogaudavau rugpjūčio mėnesį - iškentėdavau mieste visą liepą ir gaudavau beveik šventą galimybę atsikvėpti, paskaičiuoti žvaigždes, žiogus ir grybus iki pat rugsėjo. Šiais metais įpročius kiek pakeitėm ir pirmą atostogų dalį išgyvenome birželio pabaigoje Toskanoje, o dvi ramias savaites pasilikome rugpjūčiui. Ir jos tikrai buvo ramios - lietus netrukdė nei ilgai miegoti, nei su knyga vartytis lovoje iki pat pietų. Taip padieniui suskaičiau naujai "Kitų knygų" perleistus brolių Strugatskių "Pikniką šalikelėje" ir "Sunku būti dievu", pabaigiau anksčiau pradėtą V. Papievio "Odilę" ir nebeturėdama ką daugiau skaityti, į skaityklę parsisiunčiau "Medium Raw", kurio taip ir neprisiruošiau paragaugti.

Sėslias atostogas paįvairinome vos dviem išvykomis: profilaktiškai pasisukiojome po Šilutės kraštą (taip, buvome sustoję susipažinti su Svencelėje įsisteigusiu hipsterių kaituotojų rojumi, kuriame beveik fantastiškai kontrastavo skaidrus Mirusių kopų miražas ir speckostiumais apsitempusių nuobodžiaujančių mergaičių veidai) ir buvom nudūmę į Rygą. Viešnagė Rygoje buvo potrumpė, bet spėjome sudėti keletą trūkstamų varnelių (ir neabejotinai prailginome kitų kartų a must sąrašą): aplankėme lietuvių ir latvių architektų rekonstruotą Latvijos nacionalinį meno muziejų (būtent ši rekonstrukcija ir buvo esminis kelionės tikslas), saulei šviečiant pasibastėme po Art Deco kvartalą ("M'archers" atostogavo), o jai besileidžiant su draugais pirmam apero susitikome greta teniso kortų įsikūrusiame "Pagalms" bare, kuris tą vakarą neturėjo džino, tačiau maišė puikius špritcus. Tiesa, pakeliui į muziejų užkandome "Trusis Kafe" - tokiame blausia "Tiffany" spalva pamargintame dviejų draugių restoranėlyje, siūlančiame dienos pietus "kaip namie". Trumpai tariant, maistas - kaip maistas, bet pavadininimas tikrai smagus.

Paplepėję patraukėme link rekomenduoto "Austra" restorano, kurio virtuvė pamalonimo du mėsaėdžius ir du vegetarus (svarstėme, ar rinktis kažkada jau išmėgintą "Andaluzijas Suns", ar pernai visai patikusią "Istaba"). Ką valgė už bendro stalo sėdėję draugai - nepamenu, nes tikrai mėgavausi puikia vištienos krūtinėle su morkų piurė, graikiniais riešutais ir visa puokšte teisingų priedų.

Pamaloninę epikūrinius poreikius, patraukėm ieškoti dvasinių malonumų į "Labietis", kurį beje labai įkvepiančiai aprašė Eglė Ma dešimtame "N Wind" numeryje, skirtame šiuolaikiniams šiaurietiškiems ritualams - dizaino ir iškirtinių įpročių šamanizmui. Ir deja... atkeliavom tą pačią minutę, kai "Labiečio" vyrukas baigė valyti uždaromos alinės stalus. Na, štai ir planas kitai Rygos išvykai, prie kurio pridėsime ir dar porą kraftinio alaus vietų. Kaip tyčia, šį savaitgalį vienas barzdotas aludaris rekomendavo Rygoje veikiantį "Valmiermuiža" alaus restoraną, kuriame galima paragauti ne tik šios daryklos, bet ir mažųjų daryklų alaus (ar tikrai?) bei skaniai užkąsti.

Nepasidavėm. Nupėdinom iki pat Kanapes Kultūras Centrs, kur smagiai iki pat antros pagurkšnojom burbuliukų ir paplepėjom apie gyvenimą, Rygą ir Vilnių, tik Rygą ir tik Vilnių, kuris mums kiekvieną kartą pasirodo toks gerokai mažesnis, per vėlai išaugęs, lyg pradelsęs industrinę paauglystę, kai jį ėmė ir pralenkė Ryga. Ir vis tiek, kiekvieną kartą man Vilnius palieka mielesnis, nes jo Senamiesčio gatvėse matosi dangus ir kur beeitum vis tiek kažkada reikės lipti į kalną ir sukti kreiva gatvele (nors ir Rygoj galėčiau šiek tiek laiko pagyventi).

Šiandieninis receptas irgi toks, kaip Ryga - lyg ir paprastas, bet su nedideliu deco tvistu.

Originalus receptas

Paruošti grietininę tešlą kaip ankstesniame apršyme, iškočioti, stikline išspausti apvalius  sausainiukus arba tešla iškloti plokščias formeles ir iškepti nekarštoje krosnyje. Kai atvės, pridėti žemuogių, aviečių arba vyšnių be kauliukų ir užberti cukraus.

Norint paįvairinti, ant uogų galima uždėti su cukrumi išplaktų kreminių putų.

Patirtis ir patarimai

Grietininės tešlos receptą rasite šiame įraše, kaip ir trumpą aprašymą, kaip iš jos išsikepti sausainių. O toliau - tik Jūsų vaizduotė pašnabždės, kokiomis uogomis ir kaip norėsite juos išpuošti: avietėmis, žemuogėmis, vyšniomis, braškėmis, trešnėmis, šilauogėmis, mėlynėmis ir pasirinktais sezoniniais vaisiais ar plaktos grietinėlės kepure. Skanaus!